מאסטר בתקשורת לפיתוח
Malmö University
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Malmö, שבדיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
למידה מרחוק
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
משרה חלקית
שכר לימוד
SEK 135,000 / per course *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
02 Sep 2024
* שכר לימוד מלא
מבוא
תקשורת להתפתחות היא תחום לימודי ותרגול בינתחומי, המשלב לימודי תרבות, תקשורת ופיתוח ושילובם עם עבודת שדה מעשית. הוא בוחן את השימוש בתקשורת - הן ככלי והן כדרך לבטא תהליכים של שינוי חברתי - בהקשרים של הגלובליזציה.
בתוכנית זו, בה צורת הלימוד שואפת להיות תורמת לתכני הקורס, התקדמות טמונה בתהליך הדינאמי הקבוצתי כמו גם בעבודות הלימוד עצמה. אופיו הרב-תחומי של הנושא פירושו כי אותו תוכן אמור לספק ידע מעמיק לסטודנטים עם רקע שונה. נקודה עיקרית אחת בגישה פדגוגית זו היא להפגיש חוויות שונות. המגוון הקבוצתי אמור לאפשר לסטודנטים להעמיק את הידע שלהם על המפתח העיקרי שלהם, כמו גם לקבל סקירה מספקת על בסיס הרקע האקדמי והחוויות המעשיות של סטודנטים אחרים. זה יאפשר להם להיות מסוגלים לעבוד גם בין תחומי וגם טרנס-תרבותי במקצועיהם העתידיים.
אִרגוּן
תקשורת לפיתוח היא תוכנית לימודים בחצי משרה. צורת הלימוד היא שילוב של ימי עיון חיים ותקשורת ברשת. הסמינרים (2-3 יום) הם חובה ומורכבים מהרצאות, דיונים וסדנאות. עבור סטודנטים בחו"ל שאינם יכולים להשתתף פיזית ניתן לעקוב אחר הסמינרים באופן מקוון. בין הסמינרים התלמידים מבצעים משימות באופן פרטני ובקבוצות.
בתוכנית זו, בה צורת הלימוד שואפת להיות תורמת לתכני הקורס, התקדמות טמונה בתהליך הדינאמי הקבוצתי כמו גם בעבודות הלימוד עצמה. אופיו הרב-תחומי של הנושא פירושו כי אותו תוכן אמור לספק ידע מעמיק לסטודנטים עם רקע שונה. נקודה עיקרית אחת בגישה פדגוגית זו היא להפגיש חוויות שונות. המגוון הקבוצתי אמור לאפשר לסטודנטים להעמיק את הידע שלהם על המפתח העיקרי שלהם, כמו גם לקבל סקירה מספקת על בסיס הרקע האקדמי והחוויות המעשיות של סטודנטים אחרים. זה יאפשר להם להיות מסוגלים לעבוד גם בין תחומי וגם טרנס-תרבותי במקצועיהם העתידיים.
ישנה התפתחות ברורה במהלך התוכנית, במסגרת הנושא הספציפי "תקשורת לפיתוח." בשנה הראשונה התלמידים מקבלים סקירה כללית של גלובליזציה ומלאי שיטתי של התחום כולו. בשנה השנייה התלמידים עוקבים אחר קורסים ייעודיים המסתיימים בפרויקט עצמאי המתרכז באחד מתחומי המשנה של התחום.
תוצאות למידה
ידע והבנה
לאחר סיום התוכנית, התלמיד יפגין:
- הבנת ההשלכות החברתיות והתרבותיות של תהליכי גלובליזציה באמצעות לימוד מעמיק של מקרים ספציפיים של תקשורת להתפתחות / שינוי חברתי בהקשרם המקומי, האזורי והעולמי,
- הכרות מעמיקה עם מגוון שיטות - החל מניתוח טקסטים ועד אתנוגרפיה ומחקר פעולות - העוסקות בניתוח תקשורת, תהליכי למידה / פדגוגיה ותנאים תרבותיים. שיטות אלה כוללות למשל פרספקטיבות פוסט-קולוניאליות על תיאוריה וגיבוש זהות,
- הכרת גדילי תיאוריה חשובים בתקשורת ולימודי תרבות (כגון תקשורת משתתפת, סמיוטיקה וניתוח שיח), ושילובם בתקשורת לתהליכי פיתוח ויישומם המעשי.
- הבנה של שיתוף פעולה בפיתוח בינלאומי ושחקני המפתח שלו בתחומי פעולה רב-דו-צדדיים וחד-צדדיים, כמו גם היכולת לנתח מגמות פיתוח עכשוויות, תיווך (משובץ במגוון שיח ותקשורת אסטרטגיים) ויישום מעשי. , ו
- הבנה של כמה מהנושאים הגנריים הבאים.
- ממשל, אזרחות והמרחב הציבורי
- תקשורת וסכסוך / תקשורת לשלום
- פוליטיקה זהות ותנועות חברתיות
- בריאות, סביבה ופיתוח בר-קיימא
- אמנות, מורשת תרבותית ושינוי חברתי
מיומנויות ויכולת
לאחר סיום התוכנית, התלמיד יפגין:
- יכולת לשלב ידע ולנתח, להעריך ולטפל בתופעות ומצבים מורכבים בתחום התקשורת לפיתוח, אפילו עם גישה מוגבלת למידע,
- יכולת לנתח עצמאית חפצי מדיה ותרבות ולנסח את חשיבות המדיה והתרבות - כולל טכנולוגיית מידע ותקשורת חדשה - להתפתחות גלובלית ולשינוי חברתי,
- מיומנות להעריך תוכניות תקשורתיות מנקודת מבט של התפתחות גלובלית ומקומית, ולהיות מסוגלים להמיר ניתוח זה לתרגול בתנאים קשים ועם מעט משאבים,
- יכולת לזהות ולגבש באופן עצמאי שאלות מחקריות, ולתכנן בעזרת שיטות מתאימות לבצע משימות מוסמכות במסגרת מסגרות זמן נתונות,
- יכולת לנתח באופן מדעי וליישם נתונים וניסיון מעשי שנאסף על ידי התלמיד עצמו,
- יכולת להשתמש בניתוח מקורות קריטי מתקדם בעת איסוף נתונים, במיוחד באינטרנט,
- יכולת, בצורה בעל פה וגם בכתב, להציג ולדון בבירור במסקנותיו, כמו גם בידע ובטיעון המהווים את הבסיס לדיאלוג עם קבוצות שונות, וכן
- כישורים כאלה הנדרשים להשתתף בעבודות מחקר או פיתוח, או לעבוד במקצועות מוסמכים אחרים בתחום התקשורת לפיתוח.
כישורים ביקורתיים וגישה
לאחר סיום התוכנית, התלמיד יפגין:
- יכולת לפסוק שיפוטיות בתחום התקשורת לפיתוח, תוך התחשבות בהיבטים מדעיים, חברתיים ואתיים רלוונטיים, ולהראות מודעות להיבטים אתיים ביחס לעבודות מחקר ופיתוח,
- תובנות לגבי אפשרויות ומגבלות המחקר, תפקידו בחברה, ואחריות האנשים על השימוש בו,
- יכולת לשקף באופן ביקורתי את החלקים השונים בתהליך התקשורת, ואת תפקידו / ה כמתקשר או מתווך,
- יכולת לשיתוף פעולה חוצה גבולות ודיאלוג בין תרבותי, וכתוצאה מכך השתקפות עצמית ביקורתית של הרקע שלו ושל עמדת הכוח שלו, כולל התבוננות בסוגיות אתיות ביחס לעבודה שלו,
- יכולת לזהות את הצורך שלו בידע נוסף ולקחת אחריות על הלמידה שלו.
נקודות מבט
מגדר, אתניות / הגירה מרווים את התוכנית כולה אך מובהקים במיוחד בקורסים מדיה, גלובליזציה ופיתוח ותקשורת, ניתוח מדיה ותרבות. באשר לפרספקטיבה הסביבתית, תקשורת לפיתוח מדגישה יוזמות מקומיות והשתתפות ברמת השורש במטרה להשיג פיתוח בר קיימא.
דרישות כניסה
- תואר ראשון או שווה ערך.
- המקבילה של קורס אנגלית B בבית הספר התיכון השבדי.
קבלה
תכנית לימודים
מה תלמד
קורסי הליבה של השנה הראשונה משולשים מושגים של פיתוח בינלאומי על ידי עיסוק במילות מפתח כגון גלובליזציה, תרבות, השתתפות או מדיטיזציה.
עבודה קבוצתית וירטואלית, מטלות סקירה קצרות כמו גם חיבורים ומצגות ארוכות יותר עוזרות לתלמידים להתקדם בקורס, להתחבר לעמיתיהם ולחקור פורמטים שונים של למידה מבוססת פעילות.
משוב אישי מצוות ComDev, כמו גם סמינרים וסדנאות הוראה ארוכים יותר משלימים את החוויה בכיתה עבור התלמידים.
השנה השנייה כוללת מודול ICT4D מעשי, מבוסס בלוג, קורס מתודולוגיית מחקר וקורס תזה. ComDev מעודדת סטודנטים לערוך עבודת שטח אמפירית, להרהר בפרקטיקה שלהם ולחקור פורמטים חלופיים כדי להשלים את פרויקטי התואר השני שלהם.
בקיצור, ComDev מטפחת עבודת צוות ומקלה על חילופי ידע ונקודות מבט מגוונות בין התלמידים.
כמו כן, ניתן להוסיף עוד שנת לימודים מלאה לליבה, תואר שנתיים, חלקי על ידי ביצוע קורסים בתכנון תקשורת, התמחות אופציונלית ופרויקט הפקת תזה מורחב.
אִרגוּן
תקשורת לפיתוח היא תכנית לימודים בחצי משרה. צורת הלימוד היא שילוב של סמינרים חיים ותקשורת אינטרנטית. הסמינרים, הנמשכים יומיים-שלושה, הינם חובה ומורכבים מהרצאות, דיונים וסדנאות. לסטודנטים בחו"ל שאינם יכולים להגיע פיזית, ניתן לעקוב אחר הסמינרים באינטרנט. בין הסמינרים, הסטודנטים מבצעים מטלות באופן אישי וקבוצתי.
בתכנית זו, שבה צורת הלימוד שואפת להיות תורמת לתוכן הקורס, ההתקדמות טמונה בתהליך הדינמי הקבוצתי וכן בעבודת הקורס עצמה. האופי הרב-תחומי של הנושא גורם לכך שאותו תוכן צריך לספק ידע מעמיק לתלמידים בעלי רקע שונה. יתרון מרכזי אחד של גישה פדגוגית זו הוא שהיא מפגישה חוויות שונות.
התמקדות בגיוון קבוצתי מאפשרת לתלמידים להעמיק את הידע שלהם במגמה שלהם וכן לקבל סקירה מספקת של הנושא בהתבסס על הרקע האקדמי והניסיון המעשי של תלמידים אחרים. זה יאפשר להם להיות מסוגלים לעבוד הן בדרכים בין-תחומיות והן בדרכים טרנס-תרבותיות, לא משנה מה מקצועם העתידי.
נושאים כמו מגדר, אתניות והגירה רוויים את התכנית כולה אך מודגשות במיוחד בקורסים מדיה, גלובליזציה ופיתוח ותקשורת, ניתוח מדיה ותרבות. לגבי נקודות מבט סביבתיות, התוכנית שמה דגש על יוזמות מקומיות והשתתפות ברמת הבסיס שמטרתה להגיע לפיתוח בר קיימא.
ישנה אבולוציה ברורה במהלך התכנית, בתחום התקשורת לפיתוח. בשנה א' מקבלים הסטודנטים סקירה מקיפה של הגלובליזציה ומלאי שיטתי של התחום כולו. בשנה ב' הסטודנטים עוברים קורסים מיוחדים לפני השלמת פרויקט עצמאי המתרכז באחד מתתי התחומים של התחום.
תוכן
סתיו 2024 - סמסטר 1
- מדיה, גלובליזציה ופיתוח (KK620C), 15 נ"ז, חובה
אביב 2025 - סמסטר 2
- תקשורת, תרבות וניתוח מדיה (KK621C), 15 נ"ז, חובה
סתיו 2025 - סמסטר 3
- אסטרטגיות ומתודולוגיות מדיה (KK629A), 15 נ"ז, חובה
אביב 2026 - סמסטר 4
- תקשורת לפיתוח: פרויקט תואר (KK624D), 15 נ"ז, חובה
תוצאת התוכנית
ידע והבנה
לקבלת תואר שני בתקשורת לפיתוח, הסטודנט ידגים
- הבנה של ההשלכות החברתיות והתרבותיות של תהליכי גלובליזציה באמצעות מחקר מעמיק של מקרים ספציפיים של תקשורת לפיתוח/שינוי חברתי בהקשרים המקומיים, האזוריים והגלובליים שלהם.
- היכרות מעמיקה עם מגוון שיטות -- מניתוח טקסטים ועד אתנוגרפיה וחקר פעולה -- עיסוק בניתוחי תקשורת, תהליכי למידה/פדגוגיה ותנאים תרבותיים. שיטות אלו כוללות נושאים כמו נקודות מבט פוסט-קולוניאליות על תיאוריה וגיבוש זהות
- הכרת חוטים חשובים של תיאוריה בתקשורת ולימודי תרבות (כגון תקשורת השתתפותית, סמיוטיקה וניתוח שיח), ושילובם ויישום מעשי בתקשורת לתהליכי פיתוח.
- הבנה של שיתוף פעולה בינלאומי בפיתוח ושחקני המפתח שלו בתחומי פעולה רב-צדדיים, דו-צדדיים וחד-צדדיים, כמו גם יכולת לנתח מגמות עכשוויות בפיתוח, תיווך שלהם (המוטבע במגוון שיח ותקשורת אסטרטגיים), ויישום מעשי.
- הבנה של כמה מהנושאים הגנריים הבאים: ממשל, אזרחות והמרחב הציבורי; תקשורת תקשורת וקונפליקט/שלום; פוליטיקת זהויות ותנועות חברתיות; בריאות, סביבה ופיתוח בר קיימא; ואמנות, מורשת תרבותית ושינוי חברתי
כישורים ומיומנויות
לקבלת תואר שני בתקשורת לפיתוח, הסטודנט יוכיח:
- היכולת לשלב ידע ולנתח, להעריך ולטפל בתופעות ומצבים מורכבים בתחום התקשורת לפיתוח, גם עם גישה מוגבלת למידע
- היכולת לנתח באופן עצמאי חפצי מדיה ותרבות ולבטא את החשיבות של מדיה ותרבות - כולל טכנולוגיות מידע ותקשורת חדשות - לפיתוח גלובלי ושינוי חברתי
- המיומנות להעריך תכניות תקשורת מנקודת מבט של פיתוח גלובלי ומקומי, ולהיות מסוגל להמיר ניתוח זה למעשים כאשר מתמודדים עם תנאים קשים עם מעט משאבים
- היכולת לזהות ולגבש שאלות מחקר באופן עצמאי, לתכנן ובעזרת שיטות מתאימות לבצע מטלות מוסמכות במסגרת זמן נתון
- היכולת הן לנתח באופן מדעי והן ליישם באופן מעשי נתונים והתנסות שנאספו על ידי התלמיד
- היכולת להשתמש בניתוח מקור קריטי מתקדם בעת איסוף נתונים, במיוחד באינטרנט
- היכולת להציג ולדון בבירור במסקנותיהם, הן בעל פה והן בכתב, וכן את הידע והטיעון המהווים את הבסיס למסקנות אלו תוך דיאלוג עם קבוצות שונות.
- הכישורים הנדרשים להשתתף בעבודות מחקר או פיתוח, או לעבוד במקצועות מוסמכים אחרים בתחום התקשורת לפיתוח
הערכה וגישה
לקבלת תואר שני בתקשורת לפיתוח, הסטודנט יוכיח:
- יכולת לשפוט בתחום התקשורת לפיתוח, תוך התחשבות בהיבטים מדעיים, חברתיים ואתיים רלוונטיים, ולהראות מודעות להיבטים אתיים של עבודת מחקר ופיתוח
- תובנות לגבי האפשרויות והמגבלות של המחקר, תפקידו בחברה ואחריות האנשים לשימוש בו
- יכולת הרהור ביקורתי על החלקים השונים בתהליך התקשורת, ותפקידו כמתקשר או מתווך
- יכולת לשיתוף פעולה חוצה גבולות ודיאלוג בין-תרבותי, וכתוצאה מכך השתקפות עצמית ביקורתית של הרקע ועמדת הכוח שלו, כולל רפלקציה על סוגיות אתיות על עבודתו.
- יכולת לזהות את הצורך שלו/ה בידע נוסף, ולקחת אחריות על הלמידה שלו