מאסטר במסחר אלקטרוני ושוק - מקוון
INESDI Business School
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Online
שפות
ספרדית
פורמט לימוד
למידה מרחוק
מֶשֶׁך
12 חודשים
לִפְסוֹעַ
משרה חלקית
שכר לימוד
EUR 7,200
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מבוא
שהרגלי הקנייה השתנו זו עובדה. מאז תחילת משבר ה-COVID-19, האצת הדיגיטציה בקרב הצרכנים גדלה באופן משמעותי. ישנם רבים שהראו את דחייתם להמונים במרחבים פיזיים ומעדיפים לבצע את הרכישות שלהם באינטרנט. אפילו קבוצות חברתיות שעד לפני שנתיים - לפני ה-COVID 19 - ראו את המסחר האלקטרוני מתוך פריזמה נבונה ואפילו מסוייגת - דורות כמו ה-Silent או Baby Boomers - יזמו שינוי בהרגלי הצריכה שלהם מאופליין לאונליין, כשהן כיום אחת מהן. הקהלים הפעילים ביותר לזהות לראשונה יתרונות מסוימים של מסחר אלקטרוני: מיידיות, נוחות או שימושיות, בין היתר, שגורמים לדו-קיום עם העסקים המסורתיים לטלטל במגזרים כמו קמעונאות.
במדינות כמו ספרד, מספר משתמשי המסחר האלקטרוני צפוי לגדול ב-25% ולהגיע ל-35 מיליון משתמשים בשנת 2024. נכון להיום, יותר מ-60% מאוכלוסיית ספרד קונים באינטרנט, מתוכם 40% עושים זאת באמצעות הסמארטפון שלהם. נתונים מאוד משתלמים למסחר אלקטרוני בספרד, שיחד עם בריטניה, ארה"ב, גרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה מסמנות את המדינות עם התוצאות הטובות ביותר ברכישה אלקטרונית.
המסחר האלקטרוני עבר דמוקרטיזציה וחברות וארגונים שאינם מותאמים אליו יתקשו להתקדם אם הם לא יתפתחו עם הציבור. בתוך המערכת האקולוגית הנהדרת הזו של קניות מקוונות, מופיע קטע שני: ה-Marketplace - הלא ידוע הגדול באסטרטגיית המכירה הדיגיטלית של אינספור מותגים שאחרי תופעת המגיפה באו בכוח להישאר ולהניח שלמותגים - ב אסטרטגיית המכירות והמסחר שלהם - ערוצים חדשים לחקור כדי לספק את הצרכן.
באופן זה, אסטרטגיית המסחר האלקטרוני הנוכחית ברורה מאוד - חדירת מותגים דרך פעולתם בערוץ משלהם של מסחר אלקטרוני באינטרנט, כמו גם בחירת ה-Marketplace ו/או הקמעונאים האלקטרוניים שבהם החברה רוצה למקם את עצמה. בתלות בשוק/ים של פעולה, במודל העסקי שיש לפעול לפיו (B2C, B2B), ותדמית המותג שלו. לפיכך, צוותי שיווק וניהול עסקי חייבים ללכת יד ביד - עכשיו, יותר מתמיד - להצלחת המכירות הדיגיטליות של החברה. זה בשלב זה כאשר המנהלים הנוכחיים של נקודת המכירה הפיזית (GPV) חייבים להתאים את עצמם לפונקציות ולגרסאות של הערוץ הדיגיטלי; צוותי שיווק סחר ממזגים מיומנויות עם תחומי שיווק מסורתיים, ובתוך קוקטייל זה של שינויים שחווים לקראת הטרנספורמציה של הקמעונאות הדיגיטלית, דמויות חדשות מופיעות בתהליכי עבודה, כמו אלה הסובבים את התפקיד של מנהלי מסחר אלקטרוני - שהוכשרו לא רק לספק שירות בהתאם לרשת המסחר האלקטרוני, לשוק או לסוגים אחרים של פעולות מכירה דיגיטליות כגון dropshipping - אך גם להתמחות בבקרת מחירים, ניהול מלאי ולוגיסטיקה, בין היתר פונקציות מפורטות.
כִּיוּל
המאסטר במסחר אלקטרוני ובמרקטפלייס נולד מהאיחוד של אינסדי וה-UPC.
מצד אחד, Inesdi Digital Business School הוא בית ספר לעסקים המציע תכניות הכשרה ממוסגרות בתחומי הדיגיטציה, החדשנות והטכנולוגיה, תוך התמקדות מיוחדת בהשפעה על העסקים. מלבד עדכון מתמיד של התכנים, בהתאם למגמות החדשות בסביבה, לאינסדי צוות הוראה הבולט בניסיון הרחב והמוכח בתחומים בהם הם מלמדים את המודולים שלהם.
מצד שני, Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), שבסיסה בברצלונה, הוקמה בשנת 1971 ומאז הפכה לאחת האוניברסיטאות הפוליטכניות המובילות באירופה. זהו מוסד ציבורי למחקר והשכלה גבוהה בתחומי ההנדסה, האדריכלות, המדע והטכנולוגיה.
לכן, לאחר סיום התוכנית, התלמידים יקבלו:
- כותרת משלך מבית הספר לעסקים דיגיטליים של אינדי
- תואר עצמאי שהוסמך על ידי UPC, אם מתקיימים הדרישות של האוניברסיטה בסוף התוכנית
קבלה
תכנית לימודים
המאסטר של Inesdi במסחר אלקטרוני ושוק בנוי ב -10 מודולים של 5ECTS כל אחד (125 שעות של עבודת סטודנטים הכוללת), בתוספת פרויקט מאסטר גמר של 10ECTS (250 שעות של עבודת סטודנטים). כל אחד מהמודולים נמשך חודש ומתבצע באופן אסינכרוני, כלומר סטודנטים מסיימים מודול בודד בחודש.
מודול/נושא | ECTS |
הפעלת מותג ויצירת העסק המקוון | 5 |
פתרונות טכנולוגיים ליצירת מסחר אלקטרוני באינטרנט | 5 |
ניהול שוק | 5 |
ניהול רכש, תמחור ורכישת UX | 5 |
שיווק ביצועים: אמצעי תשלום והיבטים משפטיים של מסחר אלקטרוני | 5 |
שיווק ב-Marketplace: אמצעי תשלום והאקוסיסטם שלו | 5 |
אנליטיקה במסחר אלקטרוני | 5 |
דרופשיפינג ואופטימיזציה של קטלוגים | 5 |
שירות לקוחות, לוגיסטיקה וניהול משלוחים | 5 |
נאמנות ושילוב של אוטומציה שיווקית | 5 |
תוכן
מודול 1. הפעלת מותג ויצירת העסק המקוון
מטרה
הציגו לתלמידים מהו מסחר אלקטרוני, כיצד מורכבת מערכת המכירות המקוונת וכיצד ניתן לפתח מותג בסביבות שונות הכוללות אונליין כדי להגיע למשתמש ממוקד, או נקרא גם משתמש במרכז. מהחנות המקוונת ועד לגיחה אל Marketplace, תוך שימוש בשיווק דיגיטלי כמקור למודעות למותג ולהצלחת מכירות.
הסטודנט יפתח את נקודת המבט של עסקים מקוונים מהבינאום של השירות. תבינו שהיצירה והניהול של מסחר אלקטרוני כבר לא נתפסים מתוך גישה לאומית ו/או אזורית כפי שהיא מתרחשת במצב לא מקוון - ואיך נקודת המכירה השתנתה באינטרנט - בנוסף לדעת מה נחוץ להפעלת המותג. לשם כך, הסטודנט יתעמק ביצירת מותג מאפס: כיצד יש להתאים את תדמית המותג של מסחר אלקטרוני חדש לקהל בינלאומי; שימושיות באינטרנט באמצעות עיצוב אתרים; שיטות תשלום אפשריות, וכן, הכרת השילובים בין פיתוח מודל עסקי המתמקד במסחר אלקטרוני באינטרנט, לעומת כניסה ל-Marketplace – וכיצד זה קשור לתוכנית השיווק הדיגיטלי המתמקדת במכירות.
תוכן
- היכרות עם הסביבה הדיגיטלית ומסחר אלקטרוני
- מסחר אלקטרוני כהזדמנות לבינלאומיזציה
- דיגיטציה של נקודת המכירה
- מודלים עסקיים במסחר אלקטרוני: Ecommerce & Marketplace
- דרכי תשלום והיבטים משפטיים במסחר אלקטרוני
- מיתוג: כיצד להפעיל את המותג באינטרנט (לוגו, זיהוי גרפי ושפה גרפית)
- משפכי המרות מכירות (מסע משתמש ותוכנית שיווק המכירות)
מודול 2. פתרונות טכנולוגיים ליצירת מסחר אלקטרוני באינטרנט
מטרה
במודול זה, הסטודנט ילמד ליצור מסחר אלקטרוני מקוון משלו מאפס; לשם כך, פלטפורמת המסחר האלקטרוני של Shopify תילקח כאסמכתא, שתאפשר לתלמיד - מתוך גישה מעשית - ללמוד עם המורה כיצד ליצור מודולים שונים באתר האינטרנט שלהם, כמו גם ניהול והתקשרות של תוכניות יסוד. לאוטומציה של תהליכים, וניהול נתונים, כגון - שרתים, cms, erp ו-crm. התלמיד יבין בקלות את כל החלקים הטכנולוגיים שחייבים להיות במסחר אלקטרוני - בעיצובו וביצירתו; בנוסף ללמוד כיצד לנהל את ההפעלה והניהול של ההזמנות על בסיס יומי, בין יתר עדכוני החנות האלקטרונית.
מתוך גישה מעשית, ולקיחת "מקרים" שונים כפנייה - הסטודנט יכיר את האקולוגית של פלטפורמות מסחר אלקטרוני אחרות: Woocommerce ו-Prestashop.
תוכן
- טכנולוגיה במסחר אלקטרוני (שרת, cms, erp, crm)
- סוגי CMS ומודולים
- יצירת חנות מקוונת באמצעות פלטפורמת Shopify (גרסה חינמית)
- פלטפורמות מסחר אלקטרוני בולטות אחרות (Wocommerce ו-Prestashop)
- עיצוב UX/UI, ו-CRO (איך ליצור מסחר אלקטרוני באינטרנט שתוכנן עם הלקוח בחשבון)
- mCommerce: אפליקציה לנייד למסחר אלקטרוני
- תכנון, ניהול ותהליך יומי של מסחר אלקטרוני באינטרנט
מודול 3. ניהול שוק
מטרה
לאחר איתור הסטודנט - ליצירת מסחר אלקטרוני - לא רק יצירת האתר אפשרי; התלמיד ילמד למכור ב-Marketplace. אילו טיפולוגיות קיימות, איך כל אחת מהן עובדת (הבולטת ביותר כרגע) לפי האזור, המודל העסקי שיש לעקוב אחריו (B2B, B2C), כמו גם האפשרויות השונות לפי הוורטיקל של עסקי מסחר אלקטרוני.
מודול זה ילמד גם את הפלטפורמות הטכנולוגיות המאפשרות לך לבצע אוטומציה של העלאה של קטלוגים גדולים של מוצרים, ניהול מחירים והצעות, אוטומציה של רשימות מוצרים ב-Marketplaces שונים ובאתר המותג, בנוסף ליצירה מעשית של חשבון באמזון. , כך שהתלמיד יבין כיצד להתעמק בעולם ה-Marketplace במסגרת אסטרטגיית המכירות המסחרית המקוונת שלו, בנוסף כיצד ליצור גיליון מוצרים מותאם. יש לציין שהתלמיד ילמד בשתיקה - לא רק ערוץ אמזון - אלא Ebay, ו-AliExpress בתור הנציגים הגדולים ביותר של המערכת האקולוגית, עם דוגמאות מעשיות ואמיתיות.
תוכן
- סוגי שוק (לפי דרישה, SAAS, מנוהלים, מונעי קהילה, מבוזרים)
- שוק לפי מגזרים, בידול ומתודולוגיית עבודה
- יצירת חשבון בחינם דרך אמזון
- גיליון המוצר Retail Ready - באמזון, Ebay ו- AliExpress
- אופטימיזציה של SEO, והמפתחות לאלגוריתם - באמזון, Ebay ו- AliExpress
- החנות האלקטרונית ב-Marketplace - באמזון, Ebay ו- AliExpress
- כלי אינטגרציה והעלאת קטלוגים ב-Marketplace (Lengow ו-Chanable)
מודול 4: ניהול רכישות, תמחור ורכישת UX
מטרה
במודול זה, הסטודנט ילמד על פעולות מסחריות בעסק המקוון בהתאם למסחר אלקטרוני באינטרנט, וכניסה ומשא ומתן ב-Marketplace. כמו כן, תלמדו על עלויות התפעול השונות הכרוכות ביצירה ותחזוקה של ערוצי המכירה הדיגיטליים השונים, בנוסף שתלמדו כיצד לחשב את ה-RPP הסופי.
אותו מודול יסביר בפירוט כיצד לעבוד עם חווית המשתמש של המשתמש באמצעות מבצעים שונים, והמסרים שנשלחים למשתמש על ידי המותג בערוצים השונים בהם נמצאת התקשורת שלו.
תוכן
- ניהול רכש כאסטרטגיה תחרותית
- בקרת מבחר במסחר אלקטרוני
- תמחור ומרווח מסחרי במסחר אלקטרוני
- מבצעים (לוח שנה שנתי)
- כיצד לחשב את ה-RPP הסופי במסחר אלקטרוני (עלויות, ניכויים ומבצעים)
- יזמות ומימון ציבורי למסחר אלקטרוני
- עמוד הבית והקטלוג של חנות מקוונת: קטגוריות, מסננים, תכונות
- עמוד המוצר והצ'ק אאוט כמפתח למכירה
מודול 5. שיווק ביצועים: אמצעי תשלום והיבטים משפטיים של מסחר אלקטרוני
מטרה
ברגע שהתלמיד יודע בצורה מושלמת כיצד להיכנס ל-Marketplace, וכיצד ליצור מסחר אלקטרוני משלו באינטרנט; זה הזמן למקד את התלמיד במנופים שהשיווק הדיגיטלי מציע להצלחת המכירות של המותג, דרך אתר האינטרנט שלו. לשם כך, מודול זה יסביר את התחומים של שיווק מסחר אלקטרוני במנועי חיפוש, רשתות חברתיות, RTB ושיווק נכנס. המורה יראה את הדיסציפלינות השונות שכל אחד מהערוצים הללו מציג, תמיד מנקודת המבט של מסחר אלקטרוני; בנוסף לכלול כלי ניתוח, מדידה ודיווח המתמחים במסחר אלקטרוני.
תוכן
- אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), ושיווק במנועי חיפוש, חלים על מסחר אלקטרוני
- פרסום במדיה חברתית, חל על מסחר אלקטרוני
- פרסום RTB & Geolocation Advertising (SSP, DSP Models), מיושם על מסחר אלקטרוני ונסיעה לחנות
- שיווק באמצעות תוכן כאטרקציה לערוץ המכירה (Inbound Marketing)
- אסטרטגיות להגדלת המכירות ו-CRO במסחר אלקטרוני
- מדדים ו-KPI במסחר אלקטרוני
- היבטים משפטיים של פרסום מסחר אלקטרוני
מודול 6. Marketplace Marketing: אמצעי תשלום והאקוסיסטם שלו
מטרה
התקדמות השיווק, ובתוך ההתקדמות שלו ל-Marketplaces כבר יש מערכות פרסום משלהם, לשם כך, במודול זה ילמד הסטודנט כי לאסטרטגיה שלהם ב-Marketplace ישנם סוגי פרסום נוספים הדומים למכירות: פרסום במנועי חיפוש דרך Ebay פלטפורמות פרסום, מודעות AliExpress ומודעות ממומנות באמזון.
בנוסף, תקבלו הכשרה גם על אפשרות התצוגה ההתנהגותית/פרוגרמטית שיש לאמזון DSP (ייחודית בעולם, שמקיפה את היעד ההתנהגותי של 100%); כמו גם ללמד את הסטודנט לעבוד עם שיווק סחר מקוון - מיושם על קמעונאים מקוונים המאפשרים זאת (Carrefour, Auchan, ECI, בין היתר). כל זאת מתוך גישה מעשית. בנוסף, התלמידים ילמדו לעבוד עם כלי ניתוח ודיווח מיוחדים בתחום השוק.
תוכן
- שיווק במנועי חיפוש ב: פרסום באיביי, מודעות AliExpress, מודעות ממומנות באמזון
- שיווק לתצוגה ב- Amazon DSP (מיקוד לתחום; נתוני התנהגות)
- פרסום קמעונאי (El Corte Inglés, Carrefour, Primor, בין קמעונאים אלקטרוניים נבחרים אחרים)
- הסברה ותוכניות שותפים להגדלת המכירות
מודול 7: אנליטיקה במסחר אלקטרוני
מטרה
במודול זה הסטודנט ילמד על קביעת מדדי KPI בהתאם לערוצי השיווק בהם נעשה שימוש, תקציב ובינאום. בנוסף ללמידה מגישה מעשית כיצד לנתח תוצאות במסחר אלקטרוני באינטרנט וב-Marketplace - תוך שימוש בתוכניות/כלים שונים שנראו בכיתה, וזמינים עם גרסאות חינמיות.
כמו כן, תלמדו כיצד לחשב את ה-ROAS במסחר אלקטרוני, והמורה ילמד על כלי דיווח תוצאות המתמחים במסחר אלקטרוני, שיקלו על התלמידים לצפות בנתונים.
תוכן
- כלי ניתוח ומתודולוגיות ב-Ecommerce Web (כלי DCM)
- כלי ניתוח ומתודולוגיות ב-Marketplace (כלי Sizmek)
- ניתוחי רשת
- מפות חום
- מודלים של ייחוס לפי ערוץ ההפעלה במסחר אלקטרוני
- כיצד לחשב החזר על הוצאות פרסום בקמפיינים השיווקיים של מסחר אלקטרוני
- ניתוח הרווחיות של קמפיינים פרסומיים דרך Ecommerce Web ו-Marketplace
- מערכת דיווח. פרשנות תוצאות בשיווק ביצועים. (כלי משפך)
מודול 8. דרופשיפינג ואופטימיזציה של קטלוגים
מטרה
ישנם אופנים שונים להטמעת מודלים עסקיים דיגיטליים; דרופשיפינג - היא אחת הדוגמאות הבולטות.
במודול זה הסטודנט ילמד כיצד ליצור ולנהל מודל עסקי זה. ולאחר מכן, כיצד לעבוד על שיווק מסחר אלקטרוני - מתמקד ביצירת חנויות במנועי חיפוש (דרך Google Shopping, Microsoft Store, Yahoo Shop); וחנויות ברשתות החברתיות (דרך Facebook Shop, Pinterest Shop ו-Instagram Shopping). בדרך זו, התלמידים, יחד עם המורה ובאופן מעשי, ילמדו לסנכרן את אתר האינטרנט שלהם (באמצעות Shopify כאסמכתא) עם רשתות חברתיות ומנועי חיפוש, ובכך להעצים את אסטרטגיית המסחר האלקטרוני שלהם בחלופות שיווקיות נוספות. כבר בשימוש. הצלחה במגזר.
תוכן
- טכניקות ודגמים של דרופשיפינג
- מסחר חברתי דרך חנות פייסבוק, קניות באינסטגרם, חנות פינטרסט (יצירת קטלוג וסנכרון)
- חיפוש מסחרי דרך Google Shopping, Yahoo Shop, Microsoft Store (יצירת קטלוג וסנכרון)
- מסחר בשידור חי (מיקום מוצר)
מודול 9. שירות לקוחות, לוגיסטיקה וניהול משלוחים
מטרה
מוסבר לתלמידים מהי האפשרות האופטימלית - בהתאם לאסטרטגיה (Ecommerce web/Marketplace), אילו אפשרויות קיימות לניהול משלוחים; אחסון מוצרים, מלאי מוצרים והחזרות. לשם כך יפורט כיצד יש לעבוד, אילו נקודות יש לקחת בחשבון להצלחת התהליך, ואילו פלטפורמות פועלות כיום בצורה הטובה ביותר בהתאם - אזור, בינאום, אנכית עסקית, סוג המוצר.
תוכן
- שירות לקוחות: זמני תגובה, משלוח, אריזה, החזרות והיבטים משפטיים
- אספקה במסחר אלקטרוני והקשר עם ספקים
- לוגיסטיקה וניהול מלאי במחסן
- ניהול משלוחים, דרכי משלוח ושירות לאחר המכירה
- מודלים לניהול מלאי עבור Ecommerce ו-Marketplace
- פלטפורמות שילוח: אפשרויות בהתאם לבינלאומיזציה של השירות והתעשייה
מודול 10. נאמנות, ואינטגרציה של Marketing Automation
מטרה
במודול זה ילמד הסטודנט על סוגי הפעולות השונות למען נאמנות ושימור לקוחות.
כמו כן, תלמדו בצורה מעשית כלים עכשוויים שונים המאפשרים ניהול נתונים לקמפיינים של שיווק נאמנות; אתה תכיר את המנגנונים כדי שעגלות אינטרנט נטושות לא יהפכו למכירות אבודות; ותלמד כיצד לעבוד עם תוכניות נאמנות משתמשים דרך Marketplace, שגורמות להערות חיוביות ממשתמשים אחרים, במטרה שהמותג – והמוצר/ים – יצברו יוקרה בקרב שאר הצרכנים הפוטנציאליים. .
תוכן
- נאמנות, שימור וערך לכל החיים של הלקוח (LTV)
- קדם רכישות חוזרות באמצעות Marketing Automation (Selligent Tool)
- תוכניות נאמנות ב-Marketplace (תוכנית Vine)
- אסטרטגיית שיווק בדוא"ל ופילוח מסדי נתונים (CRM)
- כיצד לבצע אופטימיזציה של עגלת הקניות במסחר אלקטרוני באינטרנט (כלי Frizbit)
TFM
על הסטודנטים להציג ולהגן על פרויקט גמר לתואר שני המורכב מפרויקט מסחר אלקטרוני בפני בית דין המורכב ממנהל התכנית וחברי הפקולטה, בנוסף למורה האקדמי.
העבודה תתבצע בקבוצות, שיורכבו ממינימום 4 ומקסימום 5 תלמידים. לכל קבוצה יוקצה חונך השייך לצוות ההוראה, אשר יהיה אחראי על התקדמות נכונה של הפרויקט, התקדמות החונכות ומתן משוב שוטף.
לצורך ביצוע הפרויקט יש להציג לאורך הקורס שורה של תוצרים שיישלחו לחונך במועדים שיצוינו על ידו, ואשר יתוקנו ויוחזרו עם התרומות הנחוצות לדעתו להתקדמות נכונה של הפרויקט. פרויקט. .
הצגת פרויקט הגמר והגנתו בפני בית משפט על ידי כל תלמידי הקבוצה הם תנאי חיוני לקבלת הציון בסעיף זה ולקבלת התואר שכן השלמת הפרויקט היא חובה. ההצגה תתקיים עם סיום הקורס, במהלך 4 השבועות הקרובים, והתאריך יקבע בתחילת הקורס ולא יוזז (למעט בשל כוח עליון).
אפשרויות קריירה
עם סיום התוכנית, התלמידים יצוידו בפרופיל קריירה ייחודי שיכין אותם לתפקידים כגון:
- מנהל מסחר אלקטרוני
- מנהל מסחר אלקטרוני
- עוזר מסחר אלקטרוני
- בעל עסק למסחר אלקטרוני
- מנהל שוק
- Assistant Marketplace
- מנהל שיווק סחר באינטרנט
- GPV (מנהל נקודת מכירה) באינטרנט
- מנהל שיווק ביצועים
- עוזר שיווק ביצועים
- מומחה למסחר אלקטרוני