מאסטר לאמנויות ב-TESOL (מקוון עם מגורים קצרים בוורמונט)
SIT Graduate Institute
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
מְעוּרבָּב
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
משרה חלקית
שכר לימוד
USD 26,760
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מבוא
הצטרף לגל של מורים המשנים את החינוך בשפה האנגלית ומרחיבים את השפעתם על כיתות וקהילות.
מכיוון שאנגלית הופכת לשפה גלובלית, על מורי TESOL לדעת לא רק כיצד ללמד שפה אלא כיצד להכין את תלמידיהם להשתתף באופן מלא יותר בעולם דינמי ומשתנה. התלמידים זקוקים למורים שיכולים להתאים את עצמם לצרכי הלמידה שלהם. על המורים לעסוק יותר ויותר בדיונים על מדיניות שפה ולהסתכל מעבר לכיתה אל הקהילות שבהן הם עובדים.
מנהיג ב-TESOL כבר יותר מ-50 שנה, SIT יעניק לך את ההכשרה לענות על צורכי הלמידה של התלמידים שלך ולקדם שינוי חיובי בתוך קהילות. תלמד לחשוב לעומק על הוראה ולמידה, תוך שימוש בבחינת התמורות העיקריות בתחום (חשיבה מערכתית, תורת הכאוס, גישה אקולוגית, רב לשוניות וריבוי לשוניות) כדי לנתח ולחקור את האמונות שלך. עם רקע יסודי זה בתיאוריה ובפרקטיקה, תהיו מוכנים לשרת את הלומדים בתבונה ובחמלה.
גישה אישית
הצטרפו למעבדת למידה של מורים עמיתים. השהות הראשונה של שלושת השבועות שלך בונה את קבוצת המורים המנוסים שלך לקבוצה מלוכדת ומשתפת הלומדים מההתנסויות שלהם ושל זה בכיתה. יועץ סגל ידריך אותך בכל שלב בשאר השנה הראשונה שלך. המנטור שלך יתבונן בך בכיתה שלך וייתן לך משוב מותאם אישית. תוכל להתאים אישית יותר את חווית הלמידה שלך על ידי בחירה באחד מארבעה תחומי התמחות: הכשרת מורים, פדגוגיה רב לשונית, הוראת פליטים ועקורים, או הוראת לומדים צעירים.
רעיונות שתחקור
בתוכנית מעשית זו, תלמדו תיאוריה וכיצד להשתמש בה. אתה תשתמש בכלים שנבדקו ותשתמש ביצירתיות שלך כדי לפתח כלים חדשים שעובדים בכיתה שלך. חלק מהנושאים המרכזיים שתעסוק בהם כוללים:
- גורמים אישיים, פסיכולוגיים, חברתיים-תרבותיים, ביולוגיים ולשוניים המשפיעים על התפתחות השפה
- הממדים הבין-תרבותיים והזהותיים של לימוד שפה ותרבות
- רב לשוניות, מגוון לשוני ותרבותי ופדגוגיות רב לשוניות
- הקביעות, המשמעויות והמערכות הבסיסיות של השפה המתמקדות בפונולוגיה, בדקדוק ובלקסיקון של האנגלית
- התיאוריה העומדת בבסיס הוראת "ארבע המיומנויות" - קריאה, כתיבה, הקשבה ודיבור - וכיצד לעצב שיעורי קורס המפתחים ומשלבים למידה במיומנויות אלו
- מגוון גישות להוראת שפה, כמו הדרך השקטה ולמידת שפה קהילתית
- כיצד לשלב חוויות למידה והוראה בעבר והווה במגוון הקשרים
- כיצד לעצב ולהעריך את תכנית הלימודים
איך זה עובד
תוכנית חדשנית זו לתואר שני ב-TESOL למורים מתרגלים, בעלת תושבות נמוכה, משתמשת SIT של למידה ותרגול חוויתי, רפלקטיבי. במהלך שלושת השבועות הראשונים שלך, תלמד עם ומאנשי מקצוע אחרים בהוראה בקבוצה שלך, תוך כדי הכשרה בפדגוגיות ובשיטות העבודה העדכניות ביותר של TESOL. במהלך השנה, כאשר אתה משלים את שיעורי הקורסים באינטרנט, אתה תיישם את הלמידה החדשה שלך בכיתה שלך. במהלך פרקטיקום בפיקוח בן שלושה ימים, יועץ הפקולטה שלך ירצה SIT בכיתה שלך כדי לספק חונכות פרטנית ומעשית.
במהלך השנה השנייה של התוכנית, מעבר לכיתה כדי להבין כיצד ההוראה שלך יכולה להשפיע על הקהילה. אתה תבחר באחד מארבעת האתגרים המתפתחים בתחום - הכשרת מורים, פדגוגיה רב-לשונית, הוראת פליטים ועקורים, או הוראת לומדים צעירים - כתחום ההתמחות שלך. בהתבסס על עבודתך במהלך השנה הקודמת, תפתח מיומנויות במנהיגות והסברה.
תחומי התמחות
תוכנית זו נותנת לך בחירה בין ארבעה תחומי התמחות כדי למקד את הלמידה שלך בצורה המתאימה ביותר למטרות שלך.
בחר אחד מהסמינרים המתקדמים הבאים:
פדגוגיה רב לשונית
בעולם המאופיין בניידות וגיוון חסרי תקדים, אנשים ממדינות מפותחות ומתפתחות כאחד הופכים יותר ויותר חלק מקהילות מקצועיות, חינוכיות ועסקיות חדשות ומשתנות. לפיכך, הם צריכים את הכישורים כדי לתקשר על פני הבדלים לשוניים ותרבותיים. במסגרת זו, האנגלית ממלאת תפקיד מפתח כ-lingua franca, הנתפסת בעיני חלק ככלי עיקרי להעצמה, בעוד שאחרים רואים אותה כשפה קטלנית.
חקור כיצד פדגוגיה רב-לשונית שונה מאחרות במתן מענה לצורכי הלומדים. בסמינר זה תלמד כיצד:
- למקסם את העצמת הלומדים תוך הפחתת ההשפעה השלילית של האנגלית באקולוגיה של השפות
- הערכת פרקטיקות ומדיניות שפה דרך עדשות השפה כבעיה, השפה כזכות והשפה כמשאב
- לחגוג את ההבדלים ולהרחיק את הכיתות מההיררכיה של השפה ומהדחיקה לשוליים של קהילות
- להתגבר על גירעונות שנוצרו על ידי אידיאולוגיות חד לשוניות
- נצלו את הידע הלשוני והתרבותי של מורים, תלמידים וקהילות
- שנה מערכות הערכה כדי לעודד חקר רב לשוני של השפה
הכשרת מורים ופיתוח מורים
סמינר זה מיועד לתלמידי TESOL עם ניסיון של שנתיים לפחות בהוראה שהיו מעורבים בתמיכה או ייעוץ למורים (אולי מבלי שהוכשרו לכך) או שמקווים לעבוד עם הכשרת מורים בעתיד. המוקד העיקרי של הקורס עשוי להיות טרום שירות, השתלמויות מורים או שילוב, בהתאם לאיפור הכיתה. הסמינר יתמקד בהכשרת מורים והכשרת מורים בהקשרים רב תרבותיים ורב לשוניים ויעסוק בהכשרת מורים ופיתוח מורים בהקשרים מורכבים מבחינה תרבותית ולשונית.
הסמינר יעסוק במרכיבים הבאים:
- תפקידים שונים של מפתח מורים, מאמן, מחנך, מנטור
- משימות ליבה של הכשרת מורים
- דרכים שונות להתבונן במורים
- כיצד לתת משוב ברגישות וביעילות
- כיצד להקים ולקיים קבוצת פיתוח מורים בבית הספר שלך
- מיומנויות נדרשות בניהול קבוצות מורים
תפתח סקירת ספרות, תזהה בעיה או בעיה שיש לטפל בה, תיצור תוכנית הכשרה המדגימה את האמונות שלך לגבי הכשרת מורים, ותיצור תוכנית הסברה, כולל יישום אסטרטגיית הכשרה/הכשרת מורים במקום העבודה שלך.
לימוד פליטים ועקורים
ככל שמספר העקורים גדל, מורים לשפה מוצאים את עצמם משרתים יותר ויותר תלמידים בשלבים שונים של עקירה, החזרה ויישוב מחדש. מורים צריכים להיות מסוגלים לעצב תוכניות כדי לתת מענה באופן זמני או קבוע לצרכים של אוכלוסיה עקורה. תלמידים הם לרוב רב לשוניים ורב תרבותיים, הדורשים כישורי משא ומתן תרבותיים ותיווך. כמו כן, לעיתים קרובות הם סובלים מטראומה ובידוד. אתגרים אלו יכולים להסתיר את הרקע העשיר של התלמידים, את הסוכנות האישית ומשאבי הלמידה של התלמידים.
אתה תיצור יחידת הדרכה או סדנת הדרכה המתמקדת באזור או בהקשר. מכיוון שהמורים מהווים גשר משמעותי בין התלמידים לבין החברה והקהילה הגדולה יותר, תפתח תוכנית הסברה אישית עבור התלמידים וקהילות התלמידים שלך. אתה והקבוצה שלך תתרום זה ללמידה של זה באמצעות שיתוף שבועי והוראה בין עמיתים. בסמינר זה תתעמק ב:
- סיבות וחוויות של עקירה
- סוגי תוכניות ותכניות לימודים (מהתערבות במשבר ועד יישוב מחדש)
- הקשר בין טראומה ללמידה
- שיטות עבודה מומלצות להוראת ESL לקהילות עקורות, כולל הוראת אוריינות, תמיכה פסיכו-סוציאלית בכיתה, תוכניות למידה מקוונות לתלמידים עקורים, ומעבר תלמידים מ- ESL למקום העבודה
- המציאות הגלובלית מוצגת באמצעות תדרוך הפליטים היומי של UNHCR
- עקרונות השתתפותיים המקדמים חוויות חינוכיות מיטביות
סטודנטים שאינם מלמדים כעת בהקשר זה יידרשו להדריך באופן בלתי פורמלי (מקוון או בקהילה שלהם) במהלך הקורס.
לימוד לומדים צעירים
מכיוון שמדינות ברחבי העולם דורשות הוראת אנגלית בבתי ספר, מורים מוצאים את עצמם עובדים במסגרות רב-תרבותיות ורב-לשוניות מורכבות עם משרדי החינוך, הנהלות בתי הספר, הורים ותלמידים כדי לקבוע את השילוב המתאים של שפות - כולל שפת אם, אנגלית ושאר לאומיים. או שפות אזוריות - בהוראה בבית הספר. מורים בהקשרים אלה חייבים להיות מסוגלים לעבוד ביעילות בתוך גישות פילוסופיות שונות לחינוך תוך תמיכה בלמידה מיטבית עבור תלמידיהם.
בסמינר זה תלמדו לעבוד עם ילדים בבתי ספר ציבוריים ופרטיים, כולל חינוך דו-לשוני/רב-לשוני, למידה משולבת בשפת תוכן (CLIL), ניהול כיתות והתפתחות ילדים ואוריינות מוקדמת. כמו כן, תחקור מודלים לשותפויות קהילתיות ובתי ספר והסברה כדי שתוכל להבין ולנווט דרך מדיניות השפה הלאומית ועיצוב התוכנית כדי לענות על הצרכים של התלמידים שלך. במסגרת הסמינר תכתוב סקירת ספרות, תפתח הקשר ומיקוד גיל ללימודך ותיצור שיעורי הוראה מעשיים ומתווה להסברה בהקשר זה. אתה תתרום ותלמד מחברים אחרים בקבוצה שלך בדיאלוג עמית לעמית סביב קריאה ומשימות.